belföld Szeged brunch kávé kávéház latte art leves menü van reggeli szendvics sütemény állatbarát

Tudod, hol lehet finomat reggelizni Szegeden? Most megsúgom neked: egy Kálvária sugárútból nyíló kis utcácskában!

A nagyszüleimtől úgy tanultam, hogy az étkezések közül a legnagyobb hangsúly a reggelin legyen, mert az határozza meg az egész napunkat. Ha éhesen vágunk bele, egész nap morcosak leszünk, de ha valami finomságot eszünk, könnyebben és mosolyogva látunk neki a tennivalóknak. Szegedi látogatásunk során úgy döntöttünk, hogy kihagyjuk a hotelünk megszokott, általában nem túlságosan választékos, kontinentális reggelijét.

Inkább elsétáltunk a város tán leghíresebb tere, a Dugonics tér mellett, közben megcsodáltuk a körülölelő klasszicista palotáit. Alig múlt fél nyolc, a híres zenélő szökőkút még éjszakai pihenését töltötte ugyanúgy, mint a várost megtöltő egyetemista fiatalok.

A Szegedi Tudományegyetem közgáz épületét vettük célba, hiszen az Antique (itt olvashatsz róla) újhullámos kávézóból kinőtt A2 Gastro Caffe az egyetemi épület oldalánál húzódó Dáni utcában bújik meg. Annyira mondjuk nem is, mert már a nyitást követően összecsukható székeket helyeznek el a kirakatüvege előtt – talán a dohányosokra is gondolva.

A kerti székeken kívül még a kihalt utcán a sötétbarnára festett téglaépületre felszerelt, állandóságot sugalló kék logóval ellátott cégér és egy fakeretes, krétás hirdetőtábla jelezte, hová is menjünk.

A képre kattintva galéria nyílik meg, ahol további fotót láthatsz a helyről.

Belülről a kétszintes reggelizőhely egy letisztult, modern stílust képvisel. A natúr fabútoraival, a kék-fehérre festett falaival, a kovácsoltvas kandeláberekkel, fa kiegészítőkkel és a posztimpresszionista hatást keltő festményeivel tengerpari, kis halászfaluk hangulatát idézte fel bennem. Az időjárás nem kedvezett ahhoz, hogy kiülhessünk a hangulatos, belső teraszára, pedig a fényképeken meleg polártakarókkal is felkészültek a fázósabb vendégeik kényelmére.

Tökéletes helyszín magánrendezvények tartására, már esküvőt is szerveztek ide.

Nem tudom, másoknál mi szokás, nálunk van egy bevált rítus: egy csésze kávéval kezdődik a reggelünk, amivel leülünk híreket olvasni. Örömmel konstatáltam, hogy erről itt sem kellett lemondanunk, mert már a nyitáskor aznapi hírlapokkal várták a betérőket. Már ez megmutatta, hogy az itt dolgozók nem csak kiváló vendéglátók, de figyelmesek is a vendégekkel.

A képre kattintva galéria nyílik meg, ahol további fotót találsz a helyről.

A reggeli menüt szemlélve a champagne brunch-csel szemeztem, de nem éreztem magam elég bevállalósnak, hogy hajnalok hajnalán pezsgővel indítsam a napom. Egyébként nehéz a választás, olyan széleskörű a kínálatuk. A lángosukat és naponta változó gourmet levesüket ajánlották az ismerőseink. Mindezek helyett maradtam a megszokott cappuccinónál és az örök kedvenc Serrano sonkás, kecskesajtos, paradicsomkarikás szendvicsnél, amit bőséges salátával láttak el. Míg a párom lattét és buggyantott tojást választott: a vajas pirítóson a tojáson kívül még Serrano sonkát és grillezett Camembert sajtot tettek. Jól választottunk: mind a kávék, mind az ételek kiválóak voltak! Az adagok pedig kiadósak és laktatók. Ötletes a kávéhoz adott kockacukor, mely magát a hely nevét formázza: A2.

Reggeli után 11 órától 15 óráig naponta változó business lunch menüt ajánlanak, ami egy levesből és főételből áll. Az ebédet nyugodtan kérhetjük elvitelre is. Desszertnek finom, házias jellgű sütemények közül választhatunk.

„Az ember kétlábú, tollatlan állat, aki tud, de nem szeret gondolkozni, ezért futja a magányt, és keresi a társaságot, ezért jár kávéházba…”

A fiatalos, elegáns reggelizőhely Juhász Gyula idézetét választotta mottójának. A minőségi, kiváló ételeik mellett mégiscsak a kávé játszik főszerepet, hiszen sikerült a klasszikus kávéházak hagyományát feltámasztani, ahol egyaránt fontosak a törzsvendégek és az egyszeri idelátogatók is.

A2 GASTRO CAFFE

Cím: 6722 Szeged, Dáni utca 4.

Tel.: +36 62 269 824

E-mail: info@a2caffe.hu

Asztalfoglalás: lehetséges

kutyabarát: igen

Web: a2caffe.hu

Facebook: @a2gastrocaffe

Instagram: http://instagram.com/a2gastrocaffe

Az étel fotók sajátok, míg a többiért köszönet Tandari Anita fotósnak!

Amennyiben tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. A Beülőst ezen kívül megtalálod a Facebookon, a Pinteresten és az Instagramon, illetve ezeket a képeket a Tumblren is megtekintheted. Engem pedig a Twitteren követhetsz. Hogyha kötetlen beszélgetésre vágysz, szeretettel várunk a blog virtuális kávézójában!