Ha azt hittétek, hogy csak kávézni hívlak benneteket, most lehet csalódást fogok okozni, de remélem, a poszt végére ti is egyetértetek abban, hogy erről muszáj volt írnom. Bevallom, először nem is akartam, hiszen itt kávé nincs, sőt ha csak beírom a nevét a keresőbe, számtalan ajánlót olvashatok róla. Egyébként sem az a hely, ahová hosszabb időre beül az ember és ott ragad. Saját fényképet sem tudok a poszthoz csatolni, mert tényleg készültem beszámolni róla. Mégis, ahogy beleharaptam az English Breakfast burgerbe, rögtön tudtam, meg kell ezt az élményt osztanom veletek.

Az a bizonyos angol reggeli

Amíg nem jártam a Brit-szigeteken, el sem tudtam képzelni, milyen is az igazi villásreggeli. Aztán először Írországban elém raktak egy hatalmas tányér úgynevezett angol reggelit. Volt rajta minden, ami csak szem-szájnak ingere: lágy tükörtojás, sült szalonna, kolbász, paradicsom, chilis bab és sült gomba egy-két szelet pirítóssal.

Először megijedtem a mennyiségtől, azt hittem a végére szét fogok pukkadni, főleg mert annyira finom volt, hogy egy falatot sem hagytam belőle. Végül is épségben megmaradtam, de moccanni sem bírtam, s az a kalóriaadag, amit akkor magamba toltam, egy egész álló napra elég volt.

És most ezt ötvözték egy hatalmas hamburgerzsemlével.

Számomra a hamburgerek királya

Vidéki lányként általában ragaszkodom a megszokotthoz. A hatalmas bucihoz, a finoman ízesített marhahúshoz, a friss zöldségekhez, sajthoz és a jó öreg ketchuphoz. Éppen emiatt engem nem lehet levenni holmi gyorséttermi különleges, de fagyasztott szendviccsel. Ezért nagyon meggondolom, mit választok egy ilyen helyen az étlapról.

Most simán a nevével megvettek kilóra. English Breakfast… Angol reggeli… Régi emlékek… Kell!

Az első falattal a paradicsomos bab és a BBQ szósz édeskés íze áradt szét a számban, majd ráharaptam a roppanós grillkolbászra. Ekkor már tudtam, tökéletes választás volt. Minden benne van, amit szeretek, és ahogy szeretem! A grillezett szalonnából kisütötték az összes felesleges zsírt, a tükörtojás pedig éppen megfelelőre pirult. Mindezt grillezett paradicsommal spékelték meg.

Elolvadtam és a mennyekben éreztem magam ettől az ízbombától. Ilyen tökéletesen eltaláltat még nem ettem!

Taxizzunk mindezért a Mester utcába!

A „fekete taxival”, azaz a Black Cab Burger nevével először egy papírzacskón találkoztam, amikor egy hot-dogot kaptam onnan vacsorára. Különlegesnek számított, mert fehér grillkolbásszal máshol nem igazán szokták készíteni, ráadásul lehet hozzá kérni jalapeno paprikát és pirított hagymát. A megszokott öntetek helyett ehhez is a BBQ szószt ajánlom! Italnak pedig egy üveg eredeti angol cidert, mondjuk egy Weston’st.

Személyesen már a kisfiammal tértem be hozzájuk. A dackorszakát élte már akkor, és éppen úgy döntött, hogy a hamburgerező előtt veti magát a földre. Boldogan konstatáltam, hogy az akkori jó időnek hála nyugodtan leülhetünk a hamburgerező elé kirakott alumíniumszékekre, amíg megnyugszik a gyermek. Amennyiben rendelni szerettem volna, be sem kellett volna mennem, mert a benti pultnak az utcára is van egy kiszolgáló ablaka.

Következő alkalommal már betértünk a kicsike, de annál hangulatosabb helyiségbe. A díszlet minimalista, összesen három szín dominál: a piros, a fehér és a fekete. A fekete pult, a felette lévő ellipszis bevágással, mely a konyhát választja el az étteremtől, az angol taxik utastéri üvegére emlékeztet, míg a fölé kirakott árlista a mozifilmek tekercseire. A magas belterű helyiségben négy piros burájú lámpát engedtek le a négy lekerekített, fekete-fehér logóval ellátott asztal fölé. Mindegyikhez két-két fehér és fekete sarokszék tartozik.

Amíg vártunk a rendelés elkészítésére, leültem az egyik fekete-fehér asztalhoz, Reményeim szerint az asztalra festett angol taxi nézegetése lefoglalja a kétévesemet, de tévedtem. Sokkal érdekesebb volt a pult L alakban meghosszabbított része a forgó bárszékekkel, amelyekre fel-le lehetett mászni, illetve az asztalok alatt az új hobbijának engedni, azaz anyával bújócskázni. Rajtunk kívül egy idősebb turista pár nézegette az asztalra helyezett étlapot, miközben fél szemmel a kisfiamon derültek.

Végül – nagy sajnálatomra – nem itt ebédeltünk meg, inkább becsomagoltattam, mert öt percen belül az egész helyet felforgattuk volna, a székek mindenhol lettek volna, csak a helyükön nem. Nem tudom, mindehhez mit szóltak volna a pultban tevékenykedő fiúk, de úgy voltam vele, inkább nem várom meg a reakciójukat.

Fogtam a zacskót, a gyereket, majd otthon kettesben elfogyasztottuk a hamburgerek mennyei csodáját.

A hamburgerezők listáján nálam 5*-os a hely!

BLACK CAB BURGER

Cím: 1095 Budapest, Mester utca 46.

E-mail: info@blackcabburger.hu

Nyitva tartás: minden nap 11.00 – 24.00

Gyerekbarát: az ott dolgozók kedvességét, figyelmességét leszámítva nem igazán.